Dote AB ringer enbart på uppdrag av leverantörer.
Vi ringer inte hushåll som är registrerade i NIX-spärregister. Har du trots allt blivit uppringd av oss beror det på följande anledningar:
Du har ”nyligen”, de senaste två månaderna, registrerat dig hos NIX.
Du är redan kund hos leverantör.
Du har varit kund de senaste 12 månaderna hos leverantör.
Du har givit ditt samtycke till att bli uppringd, exempelvis genom att delta i en tävling/undersökning online.
Spärregistret för telefoni
Klicka på länken för mer information om NIX
Vill du inte bli kontaktad?
Skicka ditt namn och telefonnummer till nix@dote.se
Är det tyst när vi ringer – Kontakta oss direkt!
Det förekommer tyvärr fall där det blir tekniska störningar i telenätet, och att det vissa gånger blir fel i uppringningssystemet. Detta leder till att du svarar och att det är tyst. Vi på Dote har en nollvision när det kommer till dessa ”tysta-samtal”, men det händer tyvärr. Om detta har hänt dig är vi väldigt tacksamma om du skickar ett mail till tyst@dote.se. Kom ihåg att skriva det nummer vi ringt dig på och ge gärna en kort beskrivning över vad som har hänt – tack!