Dote AB ringer enbart på uppdrag av leverantörer.

Vi ringer inte hushåll som är registrerade i NIX-spärregister. Har du trots allt blivit uppringd av oss beror det på följande anledningar:

  • Du har ”nyligen”, de senaste två månaderna, registrerat dig hos NIX.

  • Du är redan kund hos leverantör.

  • Du har varit kund de senaste 12 månaderna hos leverantör.

  • Du har givit ditt samtycke till att bli uppringd, exempelvis genom att delta i en tävling/undersökning online.


Spärregistret för telefoni
Klicka på länken för mer information om NIX


Vill du inte bli kontaktad?

Skicka ditt namn och telefonnummer till nix@dote.se


Är det tyst när vi ringer – Kontakta oss direkt!
Det förekommer tyvärr fall där det blir tekniska störningar i telenätet, och att det vissa gånger blir fel i uppringningssystemet. Detta leder till att du svarar och att det är tyst. Vi på Dote har en nollvision när det kommer till dessa ”tysta-samtal”, men det händer tyvärr. Om detta har hänt dig är vi väldigt tacksamma om du skickar ett mail till tyst@dote.se. Kom ihåg att skriva det nummer vi ringt dig på och ge gärna en kort beskrivning över vad som har hänt – tack!